Blog post #8 – Soulmates

We zijn vaak opzoek naar de soulmate in de liefde, maar heb je er wel eens over nagedacht dat je soulmate ook je beste vriend/vriendin kon zijn? Soulmates heeft niet alleen met liefde te maken, het heeft ook te maken dat je elkaar accepteert zoals ieder is. Je elkaar vertrouwd en alles kunt bespreken. Elkaar ook de waarheid kunt zeggen zonder een confrontatie. Het niet uitmaakt als je elkaar even niet hebt gezien of gesproken, het voelt alsof je het weer oppakt waar jullie waren gebleven. Ik bewonder mijn soulmate omdat ik weet dat ik geen soulmate in de liefde heb, maar in de vriendschap en het is wederzijds dus dat maakt het nog bijzonderder vind ik. We zien elkaar meer nu ik zelf kinderen heb maar onze vriendschap bestaat al 25+ jaar, en ik ben er ook heel trots op. We hebben nooit zoveel contact gehad dan nu maar als we elkaar weer zagen het was als vanouds. Als er ook iemand is waar ik terecht kan voor eerlijk advies, inplaats van woorden die ik wil horen, ga ik naar haar. Andersom doet ze het ook bij mij en ik houd van niets meer dan samen even klagen, huilen, lachen en momenten delen.

Het is goed om stil te staan bij de vriendschappen die je hebt opgebouwd in je leven. Waardeer je vriendschappen ook want ze zijn goudwaard. We hebben allemaal iemand nodig waar we op terug kunnen vallen, als het met onszelf niet goed gaat of juist om de gelukkige momenten te delen. We kunnen of willen misschien niet altijd alles delen met onze liefdes en dan is een vriendschap heel belangrijk.

Is jouw soulmate je liefde of je beste vriend/vriendin?
Laat het me weten in de reacties!

Plaats een reactie